I.Boice | Iranian Boice Community


سلام و وقت بخیر....

از اونجایی که دوستان زیادی در اجرا و استفاده از فایل های زیر نویس مشکل دارن,گفتم یه راهنمای مختصر تصویری درست بکنم تا دیگه مشکلی برای دوستان به وجود نیاد.

اما قبل از رفتن به ادامه مطلب و خوندن راهنما,توجه داشته باشید که برای اجرای فایل های زیرنویس باید از برنامه های

KM Player و یا VLC Player استفاده بکنید,نه برنامه Windows Media Player چون این برنامه قابلیت پشتیبانی از این فایل ها رو نداره.

 

 

حل مشکل نمایش زیر نویس به صورت حروف نامفهوم لاتین :

خب,این مشکل اکثرا در windows 7 رخ میده و کمتر در windows Xp دیده شده,اما راه حل هر دو یکیه.

مشکل از اینجایی شروع میشه,زبان کامپیوتر شما,انگلیسی و یا زبان های دیگه ای غیر از فارسی,تعریف شده و همین باعث اخلال در خواندن فایل زیرنویس توسط برنامه میشه.

برای رفع مشکل باید زبان کاپیترتون رو به فارسی تغییر بدید;

1.به کنترل پنل (control panel) برید و پنجره Region and Language رو باز کنید.

2.بعد از اون در پنجره باز شده برید به تب Formats و قسمت Fomat زبان persian رو انتخاب بکنید,و در نهایت OK کنید.

3.در گام آخر هم,کامپیوترتون رو Restart (خاموش روشن) کنید تا تغییرات صورت گرفته برای تمام برنامه ها منظور بشه.بعد از اون هم با خیال راحت میتونید و برید فیلم مورد نظرتون رو همراه با زیرنویسش ببینید!!!

من خودم این مشکل رو داشتم و با انجام اینکار مشکلم حل شد.

 

شاید برخی نخوان که زبان کامپیوترشون به فارسی تغییر کنه,برای همین هم راه های پیشنهادی زیر وجود داره,اما هیچ کدومش رو تضمین نمیکنم که جواب بده و مشکلات دیگه ای رو به وجود نیاره!!!!بازم میگم پیشنهاد من راه ه بالایی اما این راه ها هم وجود داره!!!!

1- استفاده از برنامه VobSub

آخرین نسخه‌ی برنامه را از اینجا دانلود کنید. (لینک کمکی)
برروی فایل srt راست کلیک کرده و Edit with SubResync را بزنید.
در پنحره باز شده قسمت Character Set را روی Arabic گذاشته و open کنید.
خواهید دید که زیرنویس ها قابل خواندن شدند.
حالا Save as و در بخش MBCS Unicode تیک Unicode outputd را بزنید و فایل را ذخیره نمایید.

فایل اصلاح شده با این روش دیگر مشکلی نخواهد داشت اما شاید همه جا VobSub را در اختیار نداشته باشید آنوقت است که روش دوم به کمکتان می آید.

2- استفاده از Microsoft Office Word

فایل srt را با word باز کنید.
پنجره ای ظاهر میشود که از شما میخواد Encoding را تعیین کنید که باید Arabic (Windows) را انتخاب نمایید و ok کنید.

مشاهده میکند که متن زیرنویس درست شده، تمام آن را کپی کرده و به Notepad انتقال دهید و سپس آن را با فرمت srt و utf-8 ذخیره نمایید.

3- استفاده از برنامه Sh Persian Subtitle Fixer

 تنها به وسیله کشیدن و رها کردن فایل در محیط برنامه، زیرنویس اصلاح شده خود را دریافت نمایید.

طریقه اجرای زیر نویس ها:

در چند سال اخیر,به جای چسباندن زیرنویس به اصل ویدیو اونا رو به صورت فایل های جداگانه درست میکنن که مزیت های خیلی بیشتری نسبت به شیوه قدیمی داره!

به هر حال,برخی از دوستان در ارای این زیرنویس ها مشکل داشتن,به خاطر همین توضیحات اینکار رو هم میدم.

خب,فایل های زیر نویس جداگانه فرمت های زیادی  دارن که متداول ترینشون,SRT و VobSub هست که فرمت دوم شامل دوتا فایل با پسوند های idx و sub میشه.

برای اجرای هر دو فرمت,ویا هر فرمت دیگه ای به یکی از دو روش زیر عمل میکنیم:

روش اول:

فایل زیرنویس رو کنار ویدیو قرار میدید و اسم همشون رو یکی میکنید.

بعد با یکی از برنامه VLC یا km ویدیو رو اجرا کنید.

این راه دائمیه و هر وقت که ویدیو رو اجرا بکنید زیر نویس هم به صورت خودکار اجرا میشه.

روش دوم:

ویدیوی مورد نظرتون اجرا میکنید(با یکی از دو برنامه)

بعد فایل ها (های)زیر نویس رو رها کنید روی ویدیوی در حال پخش.

این روش موقتیه و اگه ویدیو رو دورباه اجرا کنید زیرنویس نخواهد داشت.

 

خب,دیگه فکر کنم براتون مشکلی پیش بیاد,یعنی نباید بیادخنده


نظرات شما عزیزان:

Ida Lee
ساعت10:18---13 مرداد 1393
ولی من با ویندوز مدیا پلیر هم میتونم باز کنم ...
شاید چون Codec pack دارم میخونه !
پاسخ:اگه vob sub باشه آره اون برنامه هم میخونه,اما من کلی گفتم که که دیگه برا همه قابل اجرا باشه


مهسا19
ساعت3:05---1 مرداد 1393
آخه آدم از عصبانیت می خنده؟!
خب خداروشکر... ^ــــ^
پاسخ:چرا که نه!!!!!!!*_^


مهسا19
ساعت5:17---31 تير 1393
آخی... بیانه
آخه وقتی پست نبود چه جوری به اسمت نظر می ذاشتن؟ بعدشم تشکر از بقیه ی نویسنده ها تشکر از توام هست دیگه!
حالا بخند دیگه ^ـــ^
پاسخ:حق با شماست!والا من اساسا خیلی میخندم اما ممکن از خوشحالی باشه ممکن از عصبانیت....در حال حاضر که از خوشحالیه!!!!*_^


مهسا19
ساعت5:10---30 تير 1393
به اسم امیرحسین؟ الان شوخی بود یا جدی گفتی؟
بابا شوخی کردم داغ نکن ^___^ اونکه معلومه! اصلا اگه تو نبودی کلا این وبم نبود دیگه!! بعدشم منکه نگفتم بیکار نشستی که! واقعا شوخی کردم و منظوری نداشتم... اگه ناراحت شدی معذرت می خوام
پاسخ:آخه یه چیز بگم,تو چند روز تعطیلیه من فقط برا نماز و دستشویی از پای سیستم پا میشدم کلا درگیر بودم,آخرشب که اومدم دیدم هیچ نظری ندارم داغ کردم,صبحشم که اومدم نظرای تو رو خوندن دیگه قاتی کردم!!!!بقیشم که....همین ماجرای نظر و ایناست!!!


مهسا19
ساعت5:52---29 تير 1393

هادی از پوران و امیرحسین عقب موندیا! پست جدید نذاشتی مجبور شدم اینجا برات پیام بذارم! میشه بری نظر اولمو تو پست کنسرت سایتاما که امیر گذاشته بخونی جوابمو بدی؟ آخه قبلا ازت پرسیده بودم گفتم بپرسم ببینم همونه یا نه! ببخشید...
پاسخ:ببخشید,واقعا احساس نمیکنید که من اون پست ها رو به اسم امیر حسین گذاشتم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یکیم که عقبه چی؟؟؟همزمان به وب,اخبار و صفحه FB رسیدن کار کمیه؟؟؟البته قصد توهین به نویسنده ها و دوستان ندارم,اما به هر حال داستانی که خودم را انداختم و خودممم باید مدیریتش بکنم!!!!!جوابتم همونجا دادام!!!



houra
ساعت21:49---28 تير 1393
سلام بابت راهنمايي خوبتون واقعا ممنون
پاسخ:^_^خواهش میکنم


پوران
ساعت14:16---28 تير 1393
هادی جان بیا مترجم پیدا شده بیا باهاش بحرف ببین خوبه یا نه ...از شانس خوبت پسره!!!!
واسه من نظر گذاشته بدو بخون
خیلی خوشحالم که هر دفعه دارم میبینم یه نفر میگه که تازه با وب اشنا شده!!! در پوست خود نمیگنجم!! حس sms دادن نبوداااا وگرنه من خسیس نیستم
پاسخ:آره صبح نظرش رو دیدم,مرسی که دوباره خبر دادی^_^


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: هادی آل فهری ׀ تاریخ: شنبه 28 تير 1393برچسب:حل مشکل زیرنویس های srt,مشکلات زیرنویس ها, ׀

CopyRight| 2009 , cnblue1.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com